14 Nisan 2016 Perşembe

Raydan çıkan Marmaray

Ancak halkına düşman bir devlet ve iktidarı "teknik bir arıza" diyerek geçiştirmekle yetinir bu vak'ayı.
Aynı iktidar, 2004 yılında da, 100 yıl öncesinden kalma rayların üzerinde hızlandırdıkları treni de raydan çıkartmıştı. O zaman da, bu zaman da trenlere bakan CinAli Bey "biz bütün önlemleri aldık ama makinist viraja hızlı girmiş" diyerek, sebep oldukları 41 kişinin katlinin tüm yükünü bir makinistin üstüne yıkmış ve bu ülke de kuzu kuzu sineye çekmişti bu inkârı.
Risk yönetiminin en önemli ilkesidir "bir şeyin olma ihtimali varsa mutlaka olur". Mühendislik denen meslek disipliniyse olma olasılığı olan ve olması istenmeyen her olası durumun olmaması için önlem almaktır. Hiç bir önlem "imkansız" değildir. "Tevekkül" önlem değildir. "Bize bi'şey olmaz abi" salaklığı tevekkül bile değildir. Aksi halde, bugün dünyada her saat başında en azından bir uçak düşüyor olurdu...
Bir tren kolay kolay raydan çıkmaz... Her gün binlerce insanı bir kıtadan bir kıtaya taşıyan bir tren raydan çıkıyorsa ve "şimdilik" ucuz atlatıldıysa eğer, bu olaya "tesadüfi bir kaza" muamelesi yaparak "teknik bir arıza" kılıfı giydirip geçiştirmek halkı "enayi" yerine koymak ve yeni katliamlara "kuzu kuzu" hazırlamak anlamına gelir...
Umarım, dilerim yanılırım...

Can ÇINAR - 14/4/2016